Η παρουσία ενός ψυχολόγου στο σχολικό χώρο

Uncategorized

Πολλοί ερευνητές ισχυρίζονται ότι η βελτίωση της ακαδημαϊκής επίδοσης των μαθητών/τριών, στο πλαίσιο των σημερινών συνεχώς μεταβαλλόμενων και δυσχερών κοινωνικο-πολιτισμικών συνθηκών, είναι μια σύνθετη διεργασία, στην οποία τα σχολεία δεν μπορούν να ανταποκριθούν μόνα τους δίχως τη συνεργασία της κοινότητας και άλλων επαγγελματιών. Προς αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση η συνεισφορά του κλάδου της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας μπορεί να είναι καθοριστική. Το παρόν άρθρο συζητά τις εφαρμογές της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας στο χώρο του σχολείου. Στην πρώτη ενότητα γίνεται μια σύντομη αναφορά στη σχέση της συμβουλευτικής με τη σχολική ψυχολογία, ενώ στη δεύτερη ενότητα περιγράφεται η παροχή ψυχολογικών-συμβουλευτικών υπηρεσιών στο ελληνικό σχολείο. Στις τελευταίες δύο ενότητες η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας επιχειρεί να απαντήσει σε δύο βασικά ερωτήματα:(α) ποια είναι, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα αξιολογήσεις που στηρίζονται σε ερευνητικά δεδομένα, τα επιθυμητά χαρακτηριστικά των υπηρεσιών συμβουλευτικής-ψυχολογικής στήριξης στα σχολεία και (β) ποια είναι η ιδιαίτερη συμβολή της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας στο σχολικό πλαίσιο. Με άλλα λόγια, το άρθρο συζητά τι διαφορετικό μπορεί να προσφέρει ο κλάδος της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας μέσα από τις εφαρμογές και τις δράσεις του στη σχολική κοινότητα. Παρότι το άρθρο αντλεί από τη διεθνή βιβλιογραφία, επιχειρεί να συζητήσει τα όποια συμπεράσματα μέσα από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν στο ελληνικό σχολείο όσον αφορά την παροχή ψυχολογικών-συμβουλευτικών υπηρεσιών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *